Sunday, December 20, 2009

Tanggapan Yg Mungkin Salah Tentang Lelaki

2 comments


Wanita sering memberi tanggapan-tanggapan tentang peribadi lelaki yang dikenalinya mahupun bakal dikenalinya...
Namun demikian tidak semua anggapan wanita terhadap lelaki mahupun pasangan mereka itu tepat, mungkin ada alasan-alasan yang tersembunyi disebalik tanggapan tersebut.
Ini adalah antara tanggapan-tanggapan yang berkemungkinan besar salah tentang lelaki..

1. LELAKI TAK SUKA WANITA yang TERLALU BERDIKARI

- Kita selalu mengatakan lelaki tak suka berurusan dengan wanita yang memiliki posisi kuat dalam kerjaya dan wanita yang dapat menjaga dirinya dan memiliki kawalan penuh dan mantap terhadap kehidupannya.

- Ini merupakan anggapan yang salah kerana ada juga lelaki yang sebenarnya 'menerima' kehadiran wanita seperti ini dalam kehidupan mereka.. malah wanita seperti ini ada yang menjadi idaman lelaki kerana biasanya mempunyai kekuatan peribadi.

2. PENDEKATAN HUBUNGAN ADALAH TUGAS LELAKI

-Sebenarnya ramai lelaki yang suka dan rasa amat bertuah apabila didekati oleh wanita. Namun wanita pula ramai menganggap itu merupakan tindakan 'perigi mencari timba'.

- Sebenarnya ia bergantung pada cara pendekatan wanita tersebut. Jika lelaki tidak menerimanya mungkin kerana wanita itu bukan wanita idamannya atau mungkin lelaki itu sudah punya 'seseorang' dalam hatinya. Ini juga memerlukan persediaan menerima risiko akan ditolak. Mungkin ianya memerlukan cara yang lebih berhati-hati untuk mendekati lelaki yang disukai.... bukan dengan cara seperti wanita murahan kerana lelaki amat bencikan cara itu.

3. LELAKI PUNYA EGO yang RAPUH

- Lelaki selalu melindungi diri dengan ego. Setiap penolakan dari wanita yang mereka sukai merupakan pukulan bagi ego mereka. Ini bermakna mereka harus memulihkan ego mereka. Sepebanrnya ego lelaki ini amat kuat dan kerapuhan egonya bergantung pada individu namun taksemua nya memiliki ego yang rapuh. Kerana itu merupakan senjata mereka.

4. SEMUA LELAKI BAIK ADALAH LELAKI yang BERPUNYA

-Ramai wanita mengeluh kerana mengatakan lelaki yang baik itu biasanya sudah berkahwin. Alasannya, berkahwin membuatkan lelaki lebih bertanggungjawab dan ini terpancar pada lelaki yang mereka kenali yang kebetulan sudah berumahtangga.
- Ini menunjukkan wanita berasa lebih santai berada di samping lelaki yang secara emosionalnya tidakmungkin terlibat dengan wanita kerana itu menunjukkan dia seorang lelaki yang tegas. Namun wanita perlu mengetahui bahawa sikap2 ini tidak semestinya berada diantara lelaki berpunya, malah yang belum berpunya masih ramai yang punyai sikap sedemikian... mungkin kerana tidak mahu menonjolkan kelebihan mereka.

5.LELAKI TIDAK SUKA KOMITMEN

-Sekiranya lelaki yang boleh terikat dengan komitmen pekerjaan bermakna dia juga boleh memberikan komitmen terhadap ikatan dalam perhubungan suci dengan wanita. Sekiranya ianya tidak ada dalam diri seorang lelaki, maka itu bukanlah pilihan yang tepat untuk seorang wanita.

-Yang nyatanya, lelaki juga masih sudi memberikan komitmen sekiranya dia betul-betul menghargai wanita yang di sayangi.

6.LELAKI SEPERTI KUCING

-Kebanyakan kucing biar diberi makan dirumah masih mencari di luar, begitulah tanggapan wanita terhadap lelaki.

-Walaupun seringkali terjadi dalam fenomena masyarakat sekarang, namun wanita tidak boleh terus menerus menganggap semua lelaki begitu termasuk suaminya kerana ianya akan membuka peluang pada lelaki untuk bersikap sedemikian.

7.LELAKI CUMA INGINKAN SEKS

- Walaupun secara terang-terangan lelaki seolah menunjukkan hasrat seksual pada wanita yang dicintainya, namun, sebenarnya bukan itu yang mereka mahukan tetapi hal-hal seperti cinta juga komitmen.

8.TIDAK MEMAHAMI WANITA

-Bukan setiap saat lelaki boleh membaca fikiran pasangan mereka. Kemungkinan besar lelaki tidak memahami 80% tanda-tanda (signal) yang diberikan oleh pasangan. Yang pasti wanita kena tahu, lelaki mempunyai perbezaan dengan wanita dalam pemikiran, melakukan pendekatan dan menangani masalah....

sekadar berkongsi...disebabkan malas nak update jadi bace jelah apa yg ada yer..hai lelaki, suke lah kan..

2 comments:

gee says:
December 20, 2009 at 11:48 PM

macho siot gambo laki tu? leh kenalan dop? hahahhaha...

sYu says:
December 30, 2009 at 8:46 PM

ooo...tak ble2...bahya lelaki handsome nie, ramai yg kejor..merana jiwa dibuatnya..hehehe

Related Posts with Thumbnails