Wednesday, December 30, 2009

2009 Yang Bakal Ditinggalkan...

2 comments

Assalamualaikum...nah!sejambak bunga untuk korang..

Pertamanya ucapan Selamat Tahun Baru 2010 buat sesiapa yang terbaca blog hamba ni.yang terlebih penting, Salam Maalhijrah 1431 H walaupun agak terlewat..

Ketika sambutan tahun baru 2009, aku berada di Kuala Lumpur bersama teman-teman sekerja dan serumah.meriah,  tengok bunga api dari luar rumah aje walaupun tak keluar ke mana2 pada malam tu. apapun,kenangan selama 3 bulan @ Sentul pasti yang tak dapat aku lupa. sebab apa? itulah kali pertama dan mungkin terakhir aku berjauhan daripada kampung halaman. tak dapat aku nafikan, memang tak betah aku tinggal kat sana, tulah sebabnya dalam hati sentiasa ingat nak balik kampung. apatah lagi buah hati pun ada kat kampung jugak(hehehe..), tapi bila aku balik dia pulak yang pegi keje kat sana. tapi aku tak kisahpun, sebab dlm hatiku, kampung aku adalah tempat terbaik yang pernah aku tinggal. korang mcmana?sama tak jawapannya? teringat kat ex-housemate k.erin,misah,k.awin, k.fiza,umie, mira, fazi...sama jugak member2 yang lain..sekarang ada jugak di kalangan diorang yg dh balik bekerja di Terengganu. aku doa sangat2 semoga Allah berkati dan limpahkan rezeki walau kat mana pun kawan2 aku berada.


antara yang lebih bermakna di tahun 2009 utk aku, ketika majlis pertunangan aku dengan  dia. mcm tak percaya, lepas setahun berkawan, keluarga aku dan dia pun dah bersetuju. apa yg ada pada dia yg membuatkan mak aku setuju, aku pun tak tau. yang penting, aku harap dia paling sempurna untuk melengkapkan hidup aku kelak.apa yang kurang pada aku, dia yang menampungnya. dan insya- allah tambah lagi setahun, semoga Allah melimpahkan rezeki pada kami untuk ke alam perkahwinan pulak..satu perkara yg mengejutkan aku sendiri, rupa-rupanya kami ni ada pertalian saudara. agak jauh, dah dikira 4 pupu. alhamdulillah, semoga hubungan ini akan merapatkan tali persaudaraan..amiin..


aku juga mula bekerja di sekolah ni selepas beberapa hari majlis tersebut berlangsung. walaupun di awalnya terdapat pelbagai masalah, tapi aku bersyukur kerana di sini aku bertemu pelbagai perkara yang pasti aku dapat jadikan teladan sepanjang hidup aku. orang kata, lebih banyak kita bergaul, lebih banyak pengalaman baru yang kita dapat. semua tu aku jadikan peringatan dalam hidup aku dan mengajar aku agar lebih pandai membawa diri.


aku baru saja lulus kursus pra perkahwinan pada 26 Disember 2009  yang lalu. aku bangga aku berjaya..hahaha..banyak nasihat dan panduan yang aku dpt dr situ. aku harap ilmu yang aku dapat tu aku tak lupa dan dpt dipraktikkan pada ketika yang sesuai...


hidup ibarat roda..ayat keramat yang selalu disebut..memang benar, kehidupan sentiasa berubah2. ada masa kita akan merasakan diri kita bahagia, ada ketika sebaliknya. walau apapun, jalanilah hidup dengan penuh ketabahan dan kesabaran..berdoa semoga Allah melimpahkan ketenangan ke dalam hati kita.


azam di tahun baru, aku ingin menjadi seorang yg lebih penyabar..sebab memang itu kekurangan aku. aku juga berazam untuk merealisasikan perkahwinan pada tahun 2010, dan jugak memastikan kakak aku pun tak mengelat untuk berkahwin pada tahun baru ini. (wakaka...ahakksss!) selain itu, aku berazam untuk belajar lagi dan tak malas untuk terus membaca...


Selamat Tahun Baru!

2 comments:

zella says:
December 30, 2009 at 9:09 PM

happy new year to u...
=)

Anonymous says:
February 19, 2010 at 2:04 AM

sapela yang nak kawin dgn ko ek..hahaha...

Related Posts with Thumbnails