Sunday, February 21, 2010

Please..run faster!

0 comments
hari ni hari sukan sekolah dh bermula..sejak pagi td aku ada kat padang,tp bkn nya berpeluh pun..yg berpeluh cm bdk2..aku?tetap mcm ni..

my mind goes nowhere..mengelamun jer menerjah setiap ruang padang sekolah yg dipenuhi kanak2 riang..bestnyer jadi kanak2..kalaulah masa dpt diputar semula,pastinya banyak perkara yang akan aku ubah..agar aku akan menjadi aku yg lebih hebat drp aku yg ada hari ini..(sekali cam ayat ko la gee..adehh..sakitnye) 

di saat ni aku merasakan bahawa sayangnya tuhan pada aku..memberi aku ujian namun disertakan dgn ketabahan hati, kekuatan jiwa..jadi walau sakitnya terasa, aku masih mampu merasakan betapa manisnya kehidupan yg sedang aku lalui ketika ini...gembiranya aku dikelilingi ahli2 syurga, kanak2 yang tak berdosa...hebatnya kuasamu tuhan..kau berikan sakit, namun pantas juga kau berikan aku penawarnya..sedikit demi sedikit aku mula mengerti hakikat hidup itu, yg tak selalunya indah.. ianya ibarat seperti....

bilamana allah menurunkan hujan panas, aku terkedu.....manakala matahari masih menyinar bersama hujan yg turun,aku berharap matahari itu akan terus terbit semula menyinari hidupku....namun bila hujan itu reda, aku resah apabila matahari tidak lagi terbit spt biasa...

kata orang, pelangi akan mula muncul..kecantikan pelangi itu bakal membuat aku terpegun..namun aku mohon wahai tuhan, jangan kau biarkan aku leka dgn keindahan pelangi itu..lekakan aku dengan pencipta semua itu...

aku tetap menunggu pelangi itu tuhan..namun kau tunjukilah aku langkah yang paling tepat setelah itu...

wahai masa..cepatlah kau berlari..aku ingin terus melangkah..

aku yakin hujan panas itu akan reda dengan kuasamu....hanya kpdmu aku bersserah hanya kepadamu aku memohon...



0 comments:

Related Posts with Thumbnails