Friday, February 19, 2010

Pelangi Cantik Untukku...

4 comments
memo-memo untuk yang berkenaan...

To Miss A:

"wesss...mu lebih baik dari yg aku tengok dulu..betul la org kata masa tu akan mengubati seseorang sedikit demi sedikit...ape yang mu susah sangat dgn budak M****L tu? mu layan jela...cukup2 la mu harap pd org yg tak hargai mu..soal hati tu..ermmm,cinta boleh dipupuk la beb..semua atas kesediaan kita nak terima ke tak..kan ke mu target nk kawin thn ni?huahahaha..hbs aku publish kat sini..aku lainla..lepas tsunami melanda,geografi hati aku pun dah berubah koordinatnye..hihihi...open ur heart bebeh..aku doa untuk member yg sentiasa ada di sisi aku" 

To Mr R:

"wah wah wah...mamat ni buleh thn jgk rupanya..time frust..adeii...wase aku kuat lg..kahkahkah3..jgn mare geng..jgn byk termenung..kena kuatkan hati, alaa cinta boleh dicari lagi..masih muda lagi..lalalalala...ade kebaikan di sebalik semuanya..lagipun 'lalang' tu mmg la sentiasa mengikut arah angin..kalau kerat pun,dia tumbuh lagi. dan lagi,klu bubuh racun,last2 subur balik...nak kena tebas semuanya dan bina rumah atas tanah tu,barulah lalang tu xmuncul lagi..hehehe..be strong dear, i'm here to hear u..lalala..."

To Mr A:

"sedarlah dr mimpi yang panjang..jadi org yg berani berhadapan dengan kenyataan..masa memang akan berlalu, tapi hanya bakal membawa bayangan masa silam yang akan disesalkan...selesaikan semuanya dengan menjadi lelaki sejati yang berani agar tak dilabel dayus. hidup tak selalunya indah..hidup ibarat roda..kita akan dpt apa yang kita buat...think before act, itu yang jd pesanan..jd bikinlah apa yg kita ucapkan......"

To Miss F:

"bertindak begini bukan tindakan org yang bijak, malah menghancurkan hidup sendiri..seperti iklan sabun TOP, kebersihan hakiki datangnya dari hati yang suci..secara umunya, usia mu masih muda..jalan tersangatlah panjang.jgn bazirkan hidup dgn perkara yg merosakkan..apa yg dilakukan hari ini, sudah pasti dibalas suatu hr nanti..usah fikirkan keseronokan duniawi semata2, kerana jalan hidup kita sentiasa mendekati antara dua pintu, syurga atau neraka. dari itu, pilihlah dr pintu mana yg kamu akan masuk..fikir2kan...."

Untuk diri aku :

"pelangi yg paling cantik bakal menjadi milikmu suatu ketika nanti........serahkan semuanya pd Allah...amiin.."

4 comments:

gee says:
February 19, 2010 at 8:34 PM

kahkahkah... weiii lokkk... tak terkata aku... kekeke

Anonymous says:
April 28, 2010 at 3:14 AM

Bijak atau tidak sesorang itu membuat tindakan, tidak perlu kamu menghukumnya..Panjang atu pendek jalan di dunia ini, bukanlah urusanmu..Hanya DIA Yang Maha Mengetahui..ini untuk renungan bersama: Awaslah daripada mengumpat kerana mengumpat
itu lebih berdosa daripada zina. Sesungguhnya orang melakukan zina,
apabila dia bertaubat, Allah akan menerima taubatnya."Dan
sesungguhnya orang yang melakukan umpat tidak akan diampunkan dosanya
sebelum diampun oleh orang yang diumpat" (Hadis riwayat Ibnu Abib Dunya
dan Ibnu Hibbad)

-ummu F-

Anonymous says:
April 28, 2010 at 3:55 AM

nasihat untuk anda dan diri sy sendiri..Jika melihat orang jahat, jangan anggap kita lebih mulia kerana mungkin satu hari nanti dia akan insaf dan bertaubat atas kesalahannya.

-Ummu F-

Anonymous says:
January 28, 2011 at 11:31 AM

‎"Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah dari buruk sangka kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa. Dan janganlah kamu mencari kesalahan dan keaiban orang lain dan janganlah kamu mengumpat yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka makan daging saudaramu yang telah mati? Maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. Dan bertakwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima Taubat lagi Maha Penyayang."[Surah Al-Hujurat ayat 12]

Related Posts with Thumbnails